Fundusz Promocji logoKrajowa Rada Izb Rolniczych rozpoczyna kampanię edukacyjno-informacyjną promującą polskie mięsa wieprzowego oraz jego przetwory, w ramach zadania „Przepis na polską wieprzowinę”, finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

Cele kampanii

Głównym celem realizacji kampanii edukacyjno-informacyjnej jest zwiększenie świadomości społeczeństwa o walorach żywieniowych i zdrowotnych mięsa wieprzowego i jego przetworów oraz sposobów ich użycia, przedstawianie prostych, zdrowych przepisów z  wykorzystaniem tych produktów.

Działania podejmowane w ramach zadania mają na celu informowanie o jakości i cechach, w tym walorach mięsa wieprzowego pochodzącego od polskich producentów.

Realizacja kampanii

Kampania edukacyjno – informacyjna zakłada realizację zadania poprzez emisję programów informacyjnych nt. wartości żywieniowych mięsa wieprzowego, a także jego zastosowania w daniach  codziennej kuchni.

„Przepis dnia” to autorski program Telewizji Polskiej, w którym najlepsze smaki i oryginalne przepisy prezentowane są w różnych odsłonach przez kucharza. Podczas programu kucharz pokaże, jak szybko przygotować dania zdrowe i smaczne, którymi zaskoczymy gości czy domowników.

Emisja premierowa odcinków programu „Przepis dnia”  w ramach kampanii promującej mięso wieprzowe - w programie TVP 2  w dniach: 18 marca, 19 marca oraz 20 marca ok. godz. 20.00.

W trakcie realizacji kampanii w programie kucharz pokaże jak przygotować:

 1.polędwiczki wieprzowe ze śliwką zawinięte w boczku

2.gołąbki z mięsem mielonym z kaszą pęczak w sosie grzybowym lub pomidorowym

3.zapiekana biała kiełbasa w sosie chrzanowym

Audycja będzie dostępna również na vod.tvp.pl

Sytuacja rynku wieprzowiny w Polsce

Polska jest  jednym z producentów mięsa wieprzowego cieszącego się uznaniem wysokiej jakości konsumenckiej. Wzrost  konkurencyjności polskiego produktu możliwe jest poprzez zwiększanie bezpieczeństwa produkowanej żywności, zwiększanie dostępnego asortymentu.

Handel zagraniczny mięsem wieprzowym jest jednym z najistotniejszych czynników pozwalających zachować dynamikę wzrostu produkcji, a duża presja wynikającą z zagrożenia ASF oraz wysokie ceny pasz łącznie przyczyniają się do destabilizacji sektora mięsa wieprzowego.

Pomimo ogólnej sytuacji na światowych rynkach, polskie mięso wieprzowe nadal posiada przewagę cenową na rynku unijnym, który dla rodzimej produkcji nadal jest najważniejszym rynkiem zbytu.

Dotychczasowe podejmowane działania promocyjne w formie programów telewizyjnych pozwoliły na dotarcie z informacjami nt. mięsa wieprzowego oraz jego przetworów – do szerokiego grona odbiorców – konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet podejmujących decyzje zakupowe i decydujących o rodzaju diety dla rodziny.

Największym problemem branży jest spadek spożycia wieprzowiny i ocenia się, że w 2019 r. nastąpiło zmniejszenie bilansowego spożycia mięsa, w tym przede wszystkim wieprzowego. Konsumpcja wieprzowiny obniżyła się o 1,5 kg, do 38,5 kg na mieszkańca, tj. o 3,7% w stosunku do roku poprzedniego.

Aby przewidywany wzrost spożycia mięsa wieprzowego okazał się rzeczywisty, należy przeprowadzić działania informacyjno-edukacyjne, które powinny skupić się na przekazie istotnych danych odnośnie systemów produkcji i zapewniających konsumenta o wysokiej jakości wytwarzanych produktów, przy jednoczesnym akcentowaniu należytego dobrostanu hodowanych zwierząt.

Realizacja zadania przyczyni się do podniesienia wiedzy oraz budowania świadomości dobrego wizerunku wieprzowiny oraz dodatkowo nt. możliwości wykorzystania go w codziennej kuchni.

Kampania realizowana w ramach zadania „Przepis na polską wieprzowinę” finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

Fundusz Promocji logo

 

 

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w twojej przeglądarce.

 

Zrozumiałem
Form by ChronoForms - ChronoEngine.com